Motorsteun voor een buitenboordmotor.

De gedachte achter deze optie is om de pontons van werkponton.nl nog breder inzetbaar te maken. De motorsteun voor een buitenboordmotor bestaat uit een stevige houten balk die tussen twee aluminium hoeken is gemonteerd. Op eenvoudige wijze plaatst u deze zelf op het ponton. Hiermee wordt het ponton zelf varend. Dit is uiteraard heel handig bij het vervoer van materialen over het water. Naar of van de plaats van de klus maar ook op de klus zelf wanneer het ponton vaak over iets grotere afstanden moet worden verplaatst. Inmiddels heeft de motorsteun zich al in de praktijk bewezen. Kijk op de pagina motorsteun bij de opties voor meer informatie.

De motorsteun voor een buitenboordmotor.

De motorsteun voor een buitenboordmotor.

 

Hijsbanden: een nieuw accessoire

De pontons van werkponton zijn op zich best handzaam. Door het gebruik van aluminium met de volgschuimde binnenruimte is het ponton met twee personen te verplaatsen. Toch hebben wij gemeend om een accessoire in het pakket op te nemen om de ergonomie nog verder te verbeteren. Naast de trolley kunnen er nu ook hijsbanden worden besteld. Deze hijsbanden zijn volledig afgestemd op de grootte van het ponton dus het is aanpikken en draaien maar. Kijk bij opties voor meer informatie of neem voor vragen contact met ons op.

Hijsbanden, een handige accessoire

Hijsbanden, een handige accessoire

Nieuwe optie: de losse, aluminium opzetrand

Velen van u weten het nog, de eerste versie van ons ponton had een opstaande rand. Dit voorkwam dat materialen en gereedschappen van het ponton af rolden. Toch was de wens aanwezig om het ponton uit te voeren zonder deze rand. In gekoppelde toestand betekende dit een vlakke vloer op het water. Ideaal bij het verplaatsen van kruiwagens en dergelijk. Het voorkwam ook struikelpartijen. Echter, toch werd de rand gemist. We kregen het verzoek toch een opzetrand te bedenken.

Dat is prima gelukt.

Deze accessoire bestaat uit losse delen zodat er bij gekoppelde pontons, indien gewenst, alleen de buitenzijde kan worden voorzien van deze opzetrand. Hierdoor blijft de werkvloer vlak, zonder obstakels.

Een losse rand voor hen die dat wensen.

Dit ponton is uitgerust met een nieuwe optie: de Opzetrand.

Dit ponton is uitgerust met een nieuwe optie: de Opzetrand.

Doorvoergaten verplaatst.

Werkponton.nl heeft opnieuw een aanpassing gemaakt aan de aluminium werkpontons. Deze keer betreft het de positie van de doorvoergaten voor de spudpalen. Deze zaten voorheen in het midden van de korte zijde van het ponton. In de praktijk bleek dat de boven het ponton uitstekend spudpaal soms een sta-in-de-weg was.

Detail gat spudpaal

Het gat voor de spudpalen is in de hoek van het ponton gemaakt.

We hebben deze gaten nu verplaatst naar twee hoeken. Hierdoor is, naast een vrij loopoppervlak, ook nog eens een grotere stabiliteit verkregen. Deze suggestie werd gedaan door één van de gebruikers van onze pontons. Wij ervaren het als zeer plezierig als er wordt meegedacht om onze producten steeds verder te verbeteren.

Aanpassing van ons aluminium werkponton.

Mede naar aanleiding van input van onze klanten hebben we een aanpassing gemaakt aan het werkponton.

Pontons met vlakke bovenzijde

Door een constructiewijziging hebben de pontons nu een vlakke bovenzijde.

Voorheen was het ponton voorzien van een opstaande rand, zoals u ook op diverse foto’s kunt zien. Vanaf heden worden ze, na een technische aanpassing met een vlakke bovenzijde geleverd. Dit verhoogt het gebruiksgemak aangezien materialen direct kunnen worden doorgeschoven naar een ander, gekoppeld, ponton. Ook wanneer een aantal gekoppelde pontons worden gebruikt als lichte noodbrug biedt deze wijze van construeren veel voordelen.